Pagina instellingen

Tekstgrootte

Inloggen Social Schools
  • Home
  • Onze school
    • Dit is de Meander
    • Wat wij belangrijk vinden
    • Onderwijs op maat
    • Leerlingen die meer uitdaging nodig hebben
    • Ons gebouw
    • Vreedzame school
    • Ons team
    • Schoolgids
    • Bestuur
    • Privacy verklaring
  • Aanmelden
  • Praktische informatie
    • Schooltijden
    • Vakantierooster en vrije dagen
    • Jaarkalender
    • Ziekmelden en verlof
    • Buitenschoolse opvang
    • Vertrouwenspersoon en klachtenregeling
  • Betrokken ouders
    • Betrokken ouders
    • Ouderportaal
    • Ouderraad
    • Medezeggenschapsraad
  • Contact
Modern Montessori
Wat wij belangrijk vinden
Bekijk ons gebouw
Een vreedzame school

Vertrouwenspersoon en klachtenregeling

Klachtenregeling

Waar mensen werken, kunnen er situaties ontstaan waarbij zaken anders lopen dan verwacht. In die gevallen is het uitgangspunt van SPO Utrecht dat wij problemen en verwachtingen eerst binnen de school bespreken. Wij nemen samen de verantwoordelijkheid om tot een oplossing te komen. Mocht dit niet leiden tot overeenstemming, dan kan deze klachtenregeling worden doorlopen: 

Als iemand een probleem ervaart binnen de school neemt diegene contact op met degene die het probleem heeft veroorzaakt, tenzij de aard van het probleem zich daartegen verzet.  

Als dat contact niet tot een oplossing leidt, legt diegene het probleem voor aan de directie. Ook kan er voor gekozen worden om het probleem te bespreken met de klachtcontactpersoon of het probleem voor te leggen aan een vertrouwenspersoon. 

Als het probleem niet is of wordt opgelost binnen de school, kan een klacht worden ingediend bij het bestuur of de landelijke klachtencommissie. 


De klachtcontactpersoon

De klachtcontactpersoon op de Meander is juf Suzanne. Zij is op donderdag en vrijdag op school.  
De klachtcontactpersoon is een aanspreekpunt bij klachten, hij/zij neemt zelf geen klacht in behandeling. Hij/zij informeert de klager over de mogelijkheden die de klachtenregeling biedt.

Als de klager een klacht wil indienen, wijst de klachtcontactpersoon de klager op de mogelijkheid contact op te nemen met de vertrouwenspersoon en/of brengt hij de klager in contact met een persoon die de klacht kan wegnemen. 


De Vertrouwenspersoon 

De externe vertrouwenspersoon bij de SPO is: 
Hij/zij wordt aangesteld door het bestuur. 
De vertrouwenspersoon  

  • gaat na of de klacht door bemiddeling kan worden opgelost. 

  • gaat na of de gebeurtenis aanleiding geeft tot het formeel indienen van een klacht. 

  • kan de klager begeleiden bij het indienen van de klacht.

 

Meer informatie vindt u in de schoolgids. Daar vindt u ook de contactgegevens van de klachtcontactpersoon en de vertrouwenspersoon.

Onze school

Schoolgids

Kind aanmelden

Ouders en school

Onze school Dit is de Meander Wat wij belangrijk vinden Onderwijs op maat Leerlingen die meer uitdaging nodig hebben Ons gebouw Vreedzame school Ons team Schoolgids Bestuur Privacy verklaring
Aanmelden
Praktische informatie Schooltijden Vakantierooster en vrije dagen Jaarkalender Ziekmelden en verlof Buitenschoolse opvang Vertrouwenspersoon en klachtenregeling
Betrokken ouders Betrokken ouders Ouderportaal Ouderraad Medezeggenschapsraad
Contact

Centrumlaan 1
3454 CX De Meern

030-6662681
directie.meander@spoutrecht.nl

Cornelia Netten

  • Privacy statement
  • Cookie instellingen

Powered by Social Schools